[Bladformule] Voetbal Inside: zelfbevlekkende prietpraat

  • Media
  • 4 jan 2016 @ 09:06
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • PrintEntertainmentMediaVoetbal

Pijper Media, het klinkt als een nieuwe speler in de tijdschriftenwereld maar dat is het niet. Pijper Media is een van de grootste heatset rotatiedrukkerijen in Noord-Nederland, drukker van onder meer Fashionista, HELDEN, Santé en AutoWeek.

Het bedrijf gaf al tijdschriften uit maar speelde zich vooral in de kijker toen het in juli 2014 Playboy, Nieuwe Revu en Panorama kocht van Sanoma. In november 2014 kocht het Golfers Magazines, ook van Sanoma. En Grazia in september 2015 - ook van Sanoma.

In december 2015 bracht Pijper Media een nieuwe, zelf ontwikkelde titel op de markt: Voetbal Inside. Van de makers van het gelijknamige televisievoetbalpraatprogramma.

Het blad is mooi gedrukt op prima papier en ziet er - hoewel ietwat grof en gemakzuchtig vormgegeven - prima uit. Hebben we dat gehad.

De hoofdredactie - Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp - heeft gedacht er goed aan te doen door dicht bij huis te blijven: wij zijn de helden van het televisieprograma, het blad is van ons dus waarom gaat het blad dan ook niet over ons? En ook - laten we eerlijk zijn - waarom nodeloos kosten maken aan dure redacteuren als wij alleen niet alleen gouden praatjes maar ook stuk voor stuk een gouden pen hebben?

En zo wordt het tijdschrift zonder ook maar de geringste aanwezigheid van journalistiek decorumbesef volledig gevuld met zelfbevlekkende prietpraat waarbij de handel die de leden van de hoofdredactie te verkopen hebben het uitgangspunt is en dus voorop staat: "De onthullende weergave van die ellende maakte van zijn biografie Kieft een bestseller, goed voor ruim 200.000 verkochte exemplaren." | "Wie Topshow of Gijp gelezen heeft, weet dat René van der Gijp een autoliefhebber van de bovenste plank is."

De column van Wilfred Genee gaat over Hans Kraay, de column van Hans Kraay opent met het boek van Wilfred Genee. De streamers bij het interview met Hans Kraay: "Zelfs onze hond vond Derksen leuk" | "Kieft werd zo gek van de stilte hier dat hij al na 25 minuten weg ging".

Dit wordt zo allemachtig slecht gedaan dat dit blad op een campy-achtige wijze ook wel weer grappig is - net zoals een bepaald slag Amerikanen vroeger naar de film Showgirls kwam kijken, alleen maar om regisseur Paul Verhoeven uit te lachen - de film luidde het eind van Verhoevens internationale loopbaan in.

Even geteld. Wilfred Genee staat 15 keer met een foto in dit blad, Johan Derksen 14 keer, Jan Boskamp 12 keer, René van der Gijp 10 keer, Hans Kraay 9 keer en Wim Kieft 5 keer. 

Maar het gaat niet alleen over de makers van dit blad zelf, ook over hun persoonlijk netwerk. Zo zijn er 4 pagina's over RTL7 directeur Marco Louwerens die praat over het televisieprogramma Voetbal Inside; zijn er 5 pagina's over de voetballende ooms en vader van René van der Gijp, zijn er 5 pagina's interview met vaste Voetal Inside gast Geertjan Verbeek door Escha Tanihatu, de bardame van Voetbal Inside; zijn er 6 pagina's over Danny Vera, de huiszanger van Voetbal Inside; zijn er 5 pagina's over de boekuitgeverij van Voetbal Inside - "De onstuitbare opmars van Uitgeverij Voetbal Inside".

Het is om je helemaal flauw te lachen.

Eén ding heeft Pijper Media heel slim gedaan. De verschijningsfrequentie van Voetbal Inside is eens in de twee maanden. Dan heeft niemand het door als het blad straks geruisloos uit het schap verdwijnt.


Titel: Voetbal Inside | Uitgeverij: Pijper Media  | Uitgever: Anton Pijper | Hoofdredactie: Johan Derksen, Wilfred Genee, René van der Gijp | Chef-Redactie: Vincent de Vries | Artdirector: Paul Kool | Verschijnt: tweemaandelijks | Prijs: 6,99 euro / Omvang: 116 pagina's / Oplage: 80.000 / Advertentie 1/1 fc: 8400 euro

 

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken